Corona Nieuws.
We gaan weer trainen.

Zaterdag 16 mei om 9.30 uur is het eindelijk zover. We gaan weer trainen. Uiteraard onder voorwaarden. Daar over later meer. Ook de startlocatie is elders, namelijk de parkeerplaats van de Evenementenhal in Gorinchem. Dit omdat de gymzaal nog niet beschikbaar is en omdat we hier eventuele drukte het beste kunnen vermijden.

Diverse trainingsgroepen
We gaan werken met drie (met een uitloop naar vier) groepen.
Gert gaat de ‘opstartgroep’ begeleiden. Deze groep is voor mensen die de afgelopen weken weinig hebben kunnen trainen en er weer even in moeten komen.
Jaap begeleidt de middengroep voor lopers die 5-10 kilometer kunnen lopen.
Hafid dan wel Frans is de trainer van de derde groep voor lopers die meer dan tien kilometer kunnen lopen.
Dick houden we als extra trainer achter de hand voor het geval er heel veel lopers staan te trappelen om zaterdag weer aan een training mee te mogen doen.

Maximum aantal personen per groep
Er is, ook bij het bestuur, nog wat onduidelijkheid over het maximum aantal personen waaruit de groep mag bestaan. Tot we daar duidelijkheid over hebben houden we een maximum aan van 9 personen per trainer. Vandaar ook dat we Dick als extra trainer achter de hand hebben. Mochten er zelfs met inschakelen van Dick nog teveel lopers zijn bedenken we daar ter plekke een oplossing voor. We willen natuurlijk niet dat er Extrarunners buiten de boot vallen. De training staat open voor iedereen! Ondertussen hopen we snel meer te horen van de veiligheidsregio wat betreft deze aantallen. Indien mogelijk zullen we de groepjes uitbreiden naar maximaal 15 personen per trainer. Als we dat voor zaterdag 16 mei weten informeren we jullie hier natuurlijk over.

RIVM maatregelen
En dan nog de richtlijnen volgens het RIVM waar we ons aan dienen te houden. We zullen streng moeten zijn dus als je je niet aan deze regels kan of wil houden willen we je vragen niet naar de training te komen.

  1. We houden gedurende de gehele training anderhalve meter afstand tot elkaar.
  2. Hoe leuk het ook is om elkaar weer te zien, geen groepshugs en handen schudden of ander lichamelijk contact. Kortom: we blijven van elkaar af 😉
  3. Heb je symptomen dan blijf je thuis!
  4. Was je handen voordat je naar de training komt.
  5. Nies of hoest in je elleboog (en stap indien mogelijk even uit de groep)
  6. Neem iets van desinfecterende handgel mee zodat je ook tijdens de training je handen kan reinigen indien nodig.
  7. Drink niet uit andermans bidon.